Sunday, November 7, 2010

Cintaku tertinggal di Malaysia

Tamak!



Ada apa dengan tamak-tamak ni Cik Farhana. Biar waras dahulu. Tarik nafas dalam-dalam.
Hembus perlahan seterusnya lepas. Bebas.


Baik,

Kita mulakan dengan paparan dahulu,








Cinta saya ada pada mereka namun saya tinggalkan.

Merelakan diri untuk pergi.. Bagaikan seorang pejuang. BERJUANG? Kedengaran nada getar di situ.

Ya. Antaranya saya tinggalkan mereka untuk negara dan saya akan kembali untuk negara juga dan di sana teramatlah saya berMoga dapat membantu apa yang mendirikan dan meneguhkannya bahkan mengukuhkan ia.


Percaya atau tidak, negara kita tidak akan selamat tanpa agama. Malah tidak akan pernah tenang penguasa-penguasa atau pemerintah tanpa ada agama didalamnya.


Kini saya serta teman-teman seperjuangan sedang berjuang menyiapkan diri. Saling menampung kekurangan yang terlompang dan menambah kekuatan yang perlu.


Nak mengaku pejuang bukan senang tahu. Memang. Hingga saat ini pun, masih bergetar lagi. Entah berapakali taip dipadam-padam. Takpalah, ambil semangat juang kanak-kanak yang senjatanya batu-batu kerikil sudah cukup mengegarkan jiwa.


Aduh! Jangan disalah ngertikan cerita ini. Saya bukan berlatih perang-perang di sini ya. Apalagi lawan-lawan. Jika kita tukar perkataan lawan itu kepada kawan, itu perlu. Adanya saya disini untuk kumpul ilmu, himpun pengalaman kutip pengajaran dan sebaris dengan apa yang sepatutnya.


Dan semestinya saya pulang ke tanah air baru-baru untuk menambah dos power yang ada. Seperti paparan tertera ada dibawah, hakikatnya itu adalah menanti waktu saya ke negara Padang pasir.


Khalilah dan Hadi bertugas tika ini



terima kasih Nabila

Mama dan Nurin. Letai tetap tidak memberi kesan.




Baru teringat, tamak.
Apa yang tamak sebenarnya Cik Farhana?.


Tak terlalu dahsyat bukan, jika saya katakan saya mahu mereka sentiasa ada bersama. Bersama saya. Itu tamak, pada tafsiran empunya semaluberduri pada saat ini. Nanti bila di entri baru, tamak kita cerita lain.



Belah awan. Sepatutnya sudah melepasi angan-angan.


Sebelum habiskan cerita, saya masih ada cita-cita di sini. Ingin saya pasak sesuatu di tanah semaluberduri. Acapkali membuat saya tersenyum bersendirian dan berfikiran Hidup kita juga akan bermakna jika ada warisan.



Nurin Hanani, ingat pesan cikgu ya!





Nurin Syuhadah be a good Muslimah, InsyaAllah (",)..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails